Elképzelhető, hogy az Ön által irányított csapat „oké”, de nem szárnyal, elvégzi a munkát, de nem lelkes, Ön jól delegál, mégsem éri el a kívánt hatást? Ami működik az egyik beosztottnál, semmilyen hatást nem ér el a másiknál?
A jelenkori munkakörnyezeti elvárások totálisan megváltoztak. Szerepeik összekeveredtek, elválasztásuk, elválaszthatóságuk megkérdőjeleződött: hol kezdődik a munkavégzés, az irodában, vagy reggel ébredés után a laptop, okostelefon bekapcsolásakor? Család, barátok, egészség és önmegvalósítás kihívásai hova férhetnek bele a nap 24 órájába?
Amennyiben alkalmazottain, vagy beosztottjain nem látja a megfelelő lelkesedést, vagy úgy tapasztalja, ők kevésbé látják fontosnak az elvégzendő munkát, esetleg sűrűbben alakul úgy, hogy Ön gyorsabban elvégez inkább egy-egy feladatot, mint ők, pedig a képességük meg is lenne hozzá… Előfordul, hogy azt gondolja, akkor van biztosan elvégezve egy munka, ha Ön végzi, vagy régóta nem fejlődnek beosztottjai szakmailag? Felmerülhet, hogy Ön ebben a kihívásban delegálással, empowerment nehézségekkel néz szembe.
Olyan fizikai, mentális és emocionális kimerülés, melyben Ön fokról fokra elveszti céljait és ideáljait, ezért hozzáállása a problémákhoz, kihívásokhoz gyakrabban negatív. Saját igényeit háttérbe tolja, eddig stabil értékrendje különös módon megkérdőjeleződik?
Ebben a folyamatban a vezetői készségek, vagyis a leadership megerősítése a cél. Ezt leginkább a stratégiai gondolkodás és a big picture felé való fordulással kezdjük el, miközben egyre kevesebb és kevesebb hangsúlyt kap majd a vezető operatív vezetési attitűdje.
Olyan imázs, olyan tudatos énmárka megformálása, mely a megálmodott karrierképhez pontosan illeszkedik, szemben a jelen gyakorlatával, mely hatékonytalan maradt. A folyamatban gyakran felülvizsgáljuk a személyes kommunikációt mely a megjelenés, megszólalás, hatáskeltés hármasán túl a jelen korban már a digitális kommunikációra is kiterjed.
Coachként abban segítek elkötelezetten, hogy önreflektíven fejlődjön. Támogatom egyéni gondolkodási struktúráit, vagy hogy az abban megbúvó kelepcéket, fejlődést visszahúzó működésüket megismerje. Tapasztalatom szerint ekkor az új gondolatok, új cselekvéseket, megváltozott jelenléteket és tetteket eredményeznek.
Coachként abban segítek elkötelezetten, hogy önreflektíven fejlődjön. Támogatom egyéni gondolkodási struktúráit, vagy hogy az abban megbúvó kelepcéket, fejlődést visszahúzó működésüket megismerje. Tapasztalatom szerint ekkor az új gondolatok, új cselekvéseket, megváltozott jelenléteket és tetteket eredményeznek.
A kapcsolódás a kommunikációhoz és a nyelvhez kimeríthetetlen forrás munkámhoz. Érdeklődésem középpontjában régóta a kommunikáció áll. Londoni tanulmányaim során hatalmas felfedezés volt megélni, hogy kétnyelvű lettem. Nem csak azért mert egy nyelv elsajátítása, megismerése és használata új kapcsolódási pontokat ad egy másik emberhez vagy kultúrához, hanem azért is, mert felismertem, hogy a kommunikáció sokkal mélyebb üzenetekkel is rendelkezik.
Az ELTE angol szakon szerzett diplomával igyekeztem már ezeket a gondolatokat, új ismereteket összekötni munkáimban. Dolgoztam telekommunikációs multinacionális környezetben, vezettem marketing és sales csoportokat európai városokban prémium szállodaláncolatok számára. Majd régiósvezetőként már marketingkommunikációs és média feladatokkal foglalkoztam. A vezetői és nemzetközi tapasztalataimat a coaching szakmában éreztem a leghatékonyabban érvényesülni.
A KPMG és a Budapesti Műszaki Egyetem közös képzésén Executive és Business Coaching képesítést szereztem. Fő területem a szupervízió alapú coaching irányzat lett, melyben megtaláltam mindazt fókuszáltan, ami egyesíti a külső és a belső kommunikációs csatornák ismereteit – hely ahol élünk, kultúra és gazdaság, ami hat ránk, egyéni történeteink -, mellyel egy adott pillanatban mind rendelkezünk.
2014-ben az egyik legnagyobb globális szakmai szervezetnél az International Coach Federation-nél (ICF), ACC minősítésű coach képesítést szereztem, 2017-ben pedig ugyan itt a profi szintű akkreditációt, Professional Certified Coach-t.
Vállalati és egyéni megbízóim mellett az ICF-ben Mentor coach vagyok – kezdő és haladó coachokat mentorálok. Coaching oktatóként is dolgozom a CoachingCentrum képzéseiben, illetve pszichodráma vezetést tanulok a Magyar Pszichodráma Egyesületnél.
Képesítéseim, tanulmányaim, tapasztalataim és a coach szakmában való mély jártasságom, gyakorlatom magabiztos coach-á tesz, így megbízóim részére minőségi szolgáltatást nyújthatok.
A coaching egy olyan kreatív és interaktív folyamat, amely arra ösztönzi az ügyfelet, hogy reflektíven tanuljon, ezáltal mélyíthesse (vezetői) önismeretét, fejlessze azt és még hatékonyabban mobilizálhassa belső erőforrásait személyes és szakmai fejlődéséért.
Sales training
Profil: erős értékesítési alapok megteremtése – személyre szabott értékesítési tréningek elsősorban a KKV szektor területén tevékenykedő cégeknek.
Vállalkozásfejlesztés és startup mentoring
vezető mentorként a FIVOSZ BossConnect mentorálási projektben számos fiatal vállalkozó üzleti mentorálásában vettem részt. Tapasztalatom szerint a vállalkozások több, mint 70 %-a válik sikeres vállalkozássá egy üzleti mentorfolyamat, eredményeképpen, míg tapasztalt mentor iránymutatása, támogatása nélkül ez a sikerességi hányados csupán 30 % körüli.
A coaching egy olyan kreatív és interaktív folyamat, amely arra ösztönzi az ügyfelet, hogy reflektíven tanuljon, ezáltal mélyíthesse (vezetői) önismeretét, fejlessze azt és még hatékonyabban mobilizálhassa belső erőforrásait személyes és szakmai fejlődéséért.
Egy – egy aktuális helyzetet, vagy fejlesztendő területet a coach az ügyféllel együtt vizsgál át a coaching folyamat kezdetén. A folyamatban a coach végigkíséri a partnert a fejlődés lépcsőin, a célok megvalósításában. A coach különböző kérdezés-technikákat, reflexiót alkalmazva segít az ügyfélnek saját válaszai megtalálásában, megfogalmazásában, a megoldások elérésében.
A coachingot gyakran hasonlítják a tanácsadáshoz, bár a két szakma között lényeges különbségek vannak. A tanácsadók rendszerint specialistái egy konkrét szakterületnek, azért alkalmazzák őket a cégek, hogy rövid és hatékony megoldásokat dolgozzanak ki egy-egy adott területen. A tanácsadóknak nem céljuk a szakterületükön/szaktudásukon kívüli megoldások kezelése. A coaching ennél sokkal átfogóbb, generalistább megközelítést alkalmaz.
A coaching az embert támogatja, az egyénre koncentrál. Eszköztárában az üzleti fejlesztés, pszichológia és tréneri területek módszereiből is válogat. Képessé teszi az ügyfelet arra, hogy jelen- és jövőbeni problémákat hatékonyan, belső erőket mozgósítva oldjon meg.
Egy-egy vállalat felsővezetői, vagy saját cégüket dinamikusan fejlesztő vezetők kihívásai szerteágazóak; minél magasabb egy pozíció a vezető annál jobban „elmagányosodik” a csúcs felé. Bár bátorítja a visszajelzéseket, azok sokszor mégsem érkeznek meg hozzá. Más területeken pedig a vezetők legnagyobb kihívása az adaptálódás a folyamatosan változó környezethez.
Az executive coaching célja nem csupán egy megoldandó kihívással, nehézséggel való foglalkozás vagy útkeresés, hanem – egy szinttel feljebb lépve – a megbízó és környezete viszonyulásának értékelése, komplexitásának megértése. Ezekben a szituációkban már nem csak egy adott probléma, kihívás jelenik meg (pl. időgazdálkodás), hanem az a helyzet, amiben a megbízó a környezetével együtt reflektíven szerepel; az a megértés, hogy az az adott kihívás hogyan és miért lehet jelen, milyen körülmények támogatták a kialakulását.
Executive coachingban a minták és összefüggések keresése, a gondolkodási, döntési mechanizmusok megfigyelése fontos szerepet játszik. Ezek megértésével és az erre épülő új magatartás felépítésével a megbízó – többek közt – képes lesz jövőbeni történéseket mindig egy külső szempontrendszer szerint is értékelni, és új válaszreakciókat kidolgozni, melyek hatékonyabbnak, stabilabbnak bizonyulnak hosszú távon.
Profil: Erős értékesítési alapok megteremtése – személyre szabott értékesítési tréningek elsősorban a KKV szektor területén tevékenykedő cégeknek.
A tréing célja, hogy értékesítési szemlélet – mentalitást adjon, a nem kifejezetten értékesítési területen tapasztalatot szerzett kis és középvállalatok munkatársainak. A tréning végével a résztvevők képesek lesznek hatékonyan értékesíteni az alábbi technikákat elsajátításával:
Az értékesítési alap tréning (2 * 1 nap) főbb pontjai:
A kommunikáció szabályait és kimondatlan törvényeit mindenkinek szükséges ismernie, aki a mai kor kihívásainak megfelelően sikerrel szeretné vezetni vállalkozását, irányítani annak alkalmazottait, vagy egyszerűen csak mélyebb, empatikusabb, őszintébb emberi kapcsolatokra vágyik. A kommunikáció működésének feltérképezésével kapcsolataink javulhatnak, könnyebben képesek leszünk mások álláspontját megérteni, illetve sajátunkat képviselni.
Kommunikációnak többféle fajtáját ismerjük, a tréning során a következők feltérképezéséből lehet válogatni:
Az önismeret olyasmi, amire nap, mint nap szükségünk van, hogy egészségesen lehessünk jelen a világban. Fontos, hogy határainkat és képességeinket jól ismerjük. A klasszikus önismereti tréning anyaga két fő vonalat követ: önmagunk működésének ismerete (pl. milyen jellegű a memóriám? Szangvinikus vagyok-e?), illetve az önmagunkhoz, társainkhoz való viszonyunk feltérképezése (pl. hogyan kötődöm, milyen önigazolások mentén gondolkodom, mikor és hogyan vagyok például önzetlen? Stb.) A tréning után közelebb kerülünk önmagunk megértéséhez, mely úton tovább haladva egységesebb személyiségtudattal és egészségesebb lelki, fizikai önmagunkkal találkozhatunk.
Selye János szerint a stressz “a szervezet nem specifikus válasza bármilyen igénybevételre”. Ebben a tekintetben megkülönböztetjük a pozitív és a negatív stresszt. A negatív stressz két fajtája az, ami megnehezítheti az életünket: a rövidtávú (pl. félelem vagy gyors döntési helyzet) és a hosszú távú (pl. baleset, betegség, hosszasan fennálló munkahelyi konfliktus stb.) A tréning során feltérképezzük a stresszre adott specifikus tüneteinket (fizikai, szellemi, érzelmi) és elsajátítunk olyan technikákat, amelyek hatékonyan segítenek a stressz leküzdésében. Ezen kívül szemléletmódbeli és gondolkodási paramétereinket is nagyító alá helyezzük, hogy megállapíthassuk valójában mekkora is a stressz, ami ért minket, illetve, hogy mekkorának is látjuk azt. Új megküzdési stratégiát is dolgozunk ki, hogy hatékonyabban vegyük fel a harcot a stressz ellen.
Vezető mentorként a FIVOSZ BossConnect mentorálási projektben számos fiatal vállalkozó üzleti mentorálásában vettem részt. Tapasztalatom szerint a vállalkozások több, mint 70 %-a válik sikeres vállalkozássá egy üzleti mentorfolyamat, eredményeképpen, míg tapasztalt mentor iránymutatása, támogatása nélkül ez a sikerességi hányados csupán 30 % körüli.
A vállalkozásfejlesztési mentorálási folyamat, egy olyan együttműködési keret mentor és mentorált között, ami egyéni, személyre szabott támogatást nyújt egy induló vállalkozás felépítéséhez, működtetéséhez az ötlettől a célig, az „álmodozástól” az üzleti tervig, illetve azon jóval túl, az üzemszerű működtetésig.
A karrier szó eredete francia gyökerekre vezethető vissza; a “racecourse” szó eredetileg az egész életen át tartó fejlődésre és előrehaladásra utalt.
Az egyéni karrier-menedzsment célja a foglalkozási életpályák lépéseinek tervezése, különböző állomásainak tudatos feltérképezése. Az ügyfél jelenlegi helyzetének átvilágítása és annak átgondolása, hogy az általa elképzelt jövőkép mennyire reális, milyen buktatókkal rendelkezik, illetve milyen eszközök állnak rendelkezésre a sikeres megvalósításukhoz.
A karriermenedzsment coachingja során tehát feltérképezzük az ügyfél motivációit, megnevezzük azokat az értékeket, amikre építkezhet a személyiség a karrier tervezésekor, egyben összehangoljuk azt az ügyfél kompetenciáival. Ehhez teszteket, illetve egyéb karrier-tervezéshez és kivitelezéshez szükséges coaching eszközöket használunk.
Állásinterjúra való felkészítéskor áttekintjük a partner aktuális CV-jét; annak formai és tartalmi elemeit felfrissítjük, a mindenkori aktuális elvárások szempontjából átvizsgáljuk. Végigbeszéljük a partner karrierjének erősebb és gyengébb pontjait, feltérképezzük a pozitívumokat, illetve felkészülünk a nehezebb kérdésekre. A próbainterjún a tipikus kérdéseket és a nem-tipikus kérdéseket is átbeszéljük, kérésre angol nyelven is.