EDIT HORVATH-PELEJTEI PCC

Executive and Business coaching,
Teamcoaching,
Professional Coach Mentoring


“Coaching is unlocking a person’s potential to maximize their own performance. It is helping them to learn rather than teaching them.

Timothy Gallway

The high-level objective of coaching is to fully leverage your talents, maximize your potential, and create lasting changes.

Motivational challenges

Motivational challenges can vary from a non-adequate use of motivational tools to understanding our own underlying defiance or blockages for motivating others or even ourselves. Our motivations can be centred around many things: self-esteem, financial needs, physical needs, relationships and so on. Recognising how to implement a certain approach towards a person or a team needs deeper knowledge. If a team or a person do not excel, a careful investigation is needed in this topic.

Work – life balance

Today’s work environments have completely changed over the past years. Our roles got mixed up, establishing an effective distinction is vital. Do you start your day by arriving to the office or right after waking up and connecting online with our smartphones, laptops? How do you recognise and separate the work, family, friends and health needs? We gently investigate the reasons for you lacking your balance. The findings then we transfer into action to find a much healthier stability for you.

Problems with delegating work

Does that happen way too often that you do the work instead of your staff, although they have all necessary experience to carry out tasks? Do you often feel that it is better to quickly do the work just to be on the safe side? I frequently see leaders doing tedious tasks themselves for fear of inadequacy from their colleagues. I am supporting you in restoring or establishing trust in your colleagues so your attention can be turned to the big picture and your energies are used in harmony with your role.


Hunger for a lasting change? Do you understand your hidden strengths, resources that boost you?

Burn out

Often the high-achievers are the ones in the danger zone. They are either too passionate about their job or they easily ignore their own bodily or emotional signs for being overload or being under exceptionally huge pressure. You might feel fatigue, insomnia for the physical symptoms or detached, disconnected from your environment perhaps even increasingly irritant. Together we put the framework back about what moves you in life, re-establishing confidence and closeness to your motifs.

Becoming a leader

In my coaching sessions with clients I repeatedly find a certain inability to switch effectively from managerial behaviour to leader’s. Controlling, empowering, advising, participating or partnering with a team is always a choice and a well-established decision from the leader. Especially for the beginners, it can be time consuming and frustrating which to choose and how. In the coaching process you slowly move away from a micro-managing style towards a more strategic leadership attitude.

Effective Communication

Effective communication means better conflict settlings, better cooperation between individuals. Benefits are distinguished on three levels: ourselves, our relationships, and within groups, teams or social systems. I will bring a set of tools and approaches to help you exceed the limitations that have been holding you back. Effective communication helps you to achieve a higher autonomy of your team, with a high engagement and outstanding efficiency at the same time.

About me

As an ICF accredited PCC coach I will help you to learn about yourself, your challenges in a new, more self-reflecting way. I will guide you by asking powerful questions, sharing my observations or even offering you to acquire new perspectives through clarifying and exploring

About me

Coachként abban segítek elkötelezetten, hogy önreflektíven fejlődjön. Támogatom egyéni gondolkodási struktúráit, vagy hogy az abban megbúvó kelepcéket, fejlődést visszahúzó működésüket megismerje. Tapasztalatom szerint ekkor az új gondolatok, új cselekvéseket, megváltozott jelenléteket és tetteket eredményeznek.

A kapcsolódás a kommunikációhoz és a nyelvhez kimeríthetetlen forrás munkámhoz. Érdeklődésem középpontjában régóta a kommunikáció áll. Londoni tanulmányaim során hatalmas felfedezés volt megélni, hogy kétnyelvű lettem. Nem csak azért mert egy nyelv elsajátítása, megismerése és használata új kapcsolódási pontokat ad egy másik emberhez vagy kultúrához, hanem azért is, mert felismertem, hogy a kommunikáció sokkal mélyebb üzenetekkel is rendelkezik.

Az ELTE angol szakon szerzett diplomával igyekeztem már ezeket a gondolatokat, új ismereteket összekötni munkáimban. Dolgoztam telekommunikációs multinacionális környezetben, vezettem marketing és sales csoportokat európai városokban prémium szállodaláncolatok számára. Majd régiósvezetőként már marketingkommunikációs és média feladatokkal foglalkoztam. A vezetői és nemzetközi tapasztalataimat a coaching szakmában éreztem a leghatékonyabban érvényesülni.

A KPMG és a Budapesti Műszaki Egyetem közös képzésén Executive és Business Coaching képesítést szereztem. Fő területem a szupervízió alapú coaching irányzat lett, melyben megtaláltam mindazt fókuszáltan, ami egyesíti a külső és a belső kommunikációs csatornák ismereteit – hely ahol élünk, kultúra és gazdaság, ami hat ránk, egyéni történeteink -, mellyel egy adott pillanatban mind rendelkezünk.

2014-ben az egyik legnagyobb globális szakmai szervezetnél az International Coach Federation-nél (ICF), ACC minősítésű coach képesítést szereztem, 2017-ben pedig ugyan itt a profi szintű akkreditációt, Professional Certified Coach-t.

Vállalati és egyéni megbízóim mellett az ICF-ben Mentor coach vagyok – kezdő és haladó coachokat mentorálok. Coaching oktatóként is dolgozom a CoachingCentrum képzéseiben, illetve pszichodráma vezetést tanulok a Magyar Pszichodráma Egyesületnél.

Képesítéseim, tanulmányaim, tapasztalataim és a coach szakmában való mély jártasságom, gyakorlatom magabiztos coach-á tesz, így megbízóim részére minőségi szolgáltatást nyújthatok.

References

“Edit can talk to me in such a way that I realise I am answering questions that lead me towards an answer or solution to my problem. She „gets me” to look at things in a different way, at the same time supports me and gives me courage, so I can resolve problems that were pending for a while and I did not think it had a solution. For example, we had a male manager in the office whose communications towards the female staff were rather offending. It was distressing because it led to road block in communication and in daily work routines. Edit was there with me in the process and helped me to open and see new doors. This is essential in any leader’s role; approaching a problem from the same angle, leads to stalemate. Being in a stuck situation is painfully time-consuming and frustrating situation, which is a major setback to office and business matters.”

KATALIN BÓTA
Branch Manager, Deutsche Bank AG Hungary Branch, Head of IS Central and Eastern Europe

“Edit is a very kind and accepting personality, – a must have when working with our own inner changes. She supports, yet challenges at the time when she senses extra perspective, or an observant view is needed. Even after our first conversation I felt that huge rocks rolled off my chest. I am handling my challenges with a much higher efficiency now.”

NORBERT HORVÁTH
Director, Business Development and Digital Services, Telenor Hungary

“Thank you Edit for everything! After finishing a session with you it feels like I just finished a fitness lesson, I am weary in a way, but energized and full of vitality.”

ENIKŐ FERENCZ
Senior Activation Manager, Coca-Cola Hungary

“At the university, dentist do not get trained on how to manage employees, office staff, administrative personnel or even customers. After graduation I realized I had 10-15 people working for me, none of which I knew how to communicate with or how to motivate. I thought money can solve many things for that situation. Edit helped me realize the gaps in my knowledge. So, I learnt something new: for a place that employs 15 people you need a boss, a leader. And for that you need a professional coach.”

DR. JUDIT JENEY
CEO Endocenter Ltd., Microscopic Specialist, Diagnostic CBCT Expert

Services

Coaching

Coaching is creative and interactive process between coach and coachee with a certain goal. Works on your way of thinking, offers new perspectives and helps along the long process of changing meanwhile building on your strengths. Through the sessions I also offer my insights, share my perspectives in relation with your challenges and company you in the way forward.

Training – Teamcoaching

Training is specific, it teaches the team a certain new skill. Teamcoaching is also looked upon as a blend of training, teambuilding and facilitation, but with a more fundamental cause: to challenge, shake up a team to enable them to achieve their objectives, whilst serving the good of the organisation.

Mentor Coaching

Being a Coach Lecturer and an ICF Coach Mentor I offer a professional assistance in increasing your coach competency and skill. Whether your aim is to reach a credential level or to increase your coaching knowledge, I will help you to get align, dig deeper and to find your way in and around the coach ecosphere.

Coaching

A coaching egy olyan kreatív és interaktív folyamat, amely arra ösztönzi az ügyfelet, hogy reflektíven tanuljon, ezáltal mélyíthesse (vezetői) önismeretét, fejlessze azt és még hatékonyabban mobilizálhassa belső erőforrásait személyes és szakmai fejlődéséért.

Egy – egy aktuális helyzetet, vagy fejlesztendő területet a coach az ügyféllel együtt vizsgál át a coaching folyamat kezdetén. A folyamatban a coach végigkíséri a partnert a fejlődés lépcsőin, a célok megvalósításában. A coach különböző kérdezés-technikákat, reflexiót alkalmazva segít az ügyfélnek saját válaszai megtalálásában, megfogalmazásában, a megoldások elérésében.

A coachingot gyakran hasonlítják a tanácsadáshoz, bár a két szakma között lényeges különbségek vannak. A tanácsadók rendszerint specialistái egy konkrét szakterületnek, azért alkalmazzák őket a cégek, hogy rövid és hatékony megoldásokat dolgozzanak ki egy-egy adott területen. A tanácsadóknak nem céljuk a szakterületükön/szaktudásukon kívüli megoldások kezelése. A coaching ennél sokkal átfogóbb, generalistább megközelítést alkalmaz.

A coaching az embert támogatja, az egyénre koncentrál. Eszköztárában az üzleti fejlesztés, pszichológia és tréneri területek módszereiből is válogat. Képessé teszi az ügyfelet arra, hogy jelen- és jövőbeni problémákat hatékonyan, belső erőket mozgósítva oldjon meg.

 

Executive coaching

 

Egy-egy vállalat felsővezetői, vagy saját cégüket dinamikusan fejlesztő vezetők kihívásai szerteágazóak; minél magasabb egy pozíció a vezető annál jobban „elmagányosodik” a csúcs felé. Bár bátorítja a visszajelzéseket, azok sokszor mégsem érkeznek meg hozzá. Más területeken pedig a vezetők legnagyobb kihívása az adaptálódás a folyamatosan változó környezethez.

Az executive coaching célja nem csupán egy megoldandó kihívással, nehézséggel való foglalkozás vagy útkeresés, hanem – egy szinttel feljebb lépve – a megbízó és környezete viszonyulásának értékelése, komplexitásának megértése. Ezekben a szituációkban már nem csak egy adott probléma, kihívás jelenik meg (pl. időgazdálkodás), hanem az a helyzet, amiben a megbízó a környezetével együtt reflektíven szerepel; az a megértés, hogy az az adott kihívás hogyan és miért lehet jelen, milyen körülmények támogatták a kialakulását.

Executive coachingban a minták és összefüggések keresése, a gondolkodási, döntési mechanizmusok megfigyelése fontos szerepet játszik. Ezek megértésével és az erre épülő új magatartás felépítésével a megbízó – többek közt – képes lesz jövőbeni történéseket mindig egy külső szempontrendszer szerint is értékelni, és új válaszreakciókat kidolgozni, melyek hatékonyabbnak, stabilabbnak bizonyulnak hosszú távon.

Training – Teamcoaching

Sales training

Profil: Erős értékesítési alapok megteremtése – személyre szabott értékesítési tréningek elsősorban a KKV szektor területén tevékenykedő cégeknek.

A tréing célja, hogy értékesítési szemlélet – mentalitást adjon, a nem kifejezetten értékesítési területen tapasztalatot szerzett kis és középvállalatok munkatársainak. A tréning végével a résztvevők képesek lesznek hatékonyan értékesíteni az alábbi technikákat elsajátításával:

Az értékesítési alap tréning (2 * 1 nap) főbb pontjai:

  • technikák a termékünk iránti érdeklődés és igény felkeltésére
  • “képfestés” technikák – termékünk jellemzőinek felhasználása a piacon való megkülönböztetéshez, a vevő igényének felismerése, és felismertetése
  • buying signals – felismerni a vevői jelzéseket, akció (értékesítési pillanat) felismerése
  • kifogás-kezelési technikák (vevő: “át kell gondoljam, meg kell beszéljem X-el, túl drága.. stb”)
  • zárási technikák – a vevő döntésre motiválása
  • ajánlások szerepe – hogyan kérjünk jól ajánlást?
  • szimulációs gyakorlatok/videofelvétellel, elemzéssel
  • sales shadow coaching (ügyfél személyes elkísérése a terepre, megfigyelés, tanácsadás)

Kommunikáció

A kommunikáció szabályait és kimondatlan törvényeit mindenkinek szükséges ismernie, aki a mai kor kihívásainak megfelelően sikerrel szeretné vezetni vállalkozását, irányítani annak alkalmazottait, vagy egyszerűen csak mélyebb, empatikusabb, őszintébb emberi kapcsolatokra vágyik. A kommunikáció működésének feltérképezésével kapcsolataink javulhatnak, könnyebben képesek leszünk mások álláspontját megérteni, illetve sajátunkat képviselni.

Kommunikációnak többféle fajtáját ismerjük, a tréning során a következők feltérképezéséből lehet válogatni:

  • Személyek közötti (interperszonális) kommunikáció (ez lehet marketing, belső céges kommunikáció, PR)
  • Intraperszonális kommunikáció
  • verbális, nonverbális kommunikáció
  • kultúrák közötti kommunikáció
  • asszertív kommunikáció

Önismeret

Az önismeret olyasmi, amire nap, mint nap szükségünk van, hogy egészségesen lehessünk jelen a világban. Fontos, hogy határainkat és képességeinket jól ismerjük. A klasszikus önismereti tréning anyaga két fő vonalat követ: önmagunk működésének ismerete (pl. milyen jellegű a memóriám? Szangvinikus vagyok-e?), illetve az önmagunkhoz, társainkhoz való viszonyunk feltérképezése (pl. hogyan kötődöm, milyen önigazolások mentén gondolkodom, mikor és hogyan vagyok például önzetlen? Stb.) A tréning után közelebb kerülünk önmagunk megértéséhez, mely úton tovább haladva egységesebb személyiségtudattal és egészségesebb lelki, fizikai önmagunkkal találkozhatunk.

Stresszkezelés

Selye János szerint a stressz “a szervezet nem specifikus válasza bármilyen igénybevételre”. Ebben a tekintetben megkülönböztetjük a pozitív és a negatív stresszt. A negatív stressz két fajtája az, ami megnehezítheti az életünket: a rövidtávú (pl. félelem vagy gyors döntési helyzet) és a hosszú távú (pl. baleset, betegség, hosszasan fennálló munkahelyi konfliktus stb.) A tréning során feltérképezzük a stresszre adott specifikus tüneteinket (fizikai, szellemi, érzelmi) és elsajátítunk olyan technikákat, amelyek hatékonyan segítenek a stressz leküzdésében. Ezen kívül szemléletmódbeli és gondolkodási paramétereinket is nagyító alá helyezzük, hogy megállapíthassuk valójában mekkora is a stressz, ami ért minket, illetve, hogy mekkorának is látjuk azt. Új megküzdési stratégiát is dolgozunk ki, hogy hatékonyabban vegyük fel a harcot a stressz ellen.

Mentor Coaching

Vállalkozásfejlesztés és startup mentoring

Vezető mentorként a FIVOSZ BossConnect mentorálási projektben számos fiatal vállalkozó üzleti mentorálásában vettem részt. Tapasztalatom szerint a vállalkozások több, mint 70 %-a válik sikeres vállalkozássá egy üzleti mentorfolyamat, eredményeképpen, míg tapasztalt mentor iránymutatása, támogatása nélkül ez a sikerességi hányados csupán 30 % körüli.

A vállalkozásfejlesztési mentorálási folyamat, egy olyan együttműködési keret mentor és mentorált között, ami egyéni, személyre szabott támogatást nyújt egy induló vállalkozás felépítéséhez, működtetéséhez az ötlettől a célig, az „álmodozástól” az üzleti tervig, illetve azon jóval túl, az üzemszerű működtetésig.

Karriermenedzsment

A karrier szó eredete francia gyökerekre vezethető vissza; a “racecourse” szó eredetileg az egész életen át tartó fejlődésre és előrehaladásra utalt.

Az egyéni karrier-menedzsment célja a foglalkozási életpályák lépéseinek tervezése, különböző állomásainak tudatos feltérképezése. Az ügyfél jelenlegi helyzetének átvilágítása és annak átgondolása, hogy az általa elképzelt jövőkép mennyire reális, milyen buktatókkal rendelkezik, illetve milyen eszközök állnak rendelkezésre a sikeres megvalósításukhoz.

A karriermenedzsment coachingja során tehát feltérképezzük az ügyfél motivációit, megnevezzük azokat az értékeket, amikre építkezhet a személyiség a karrier tervezésekor, egyben összehangoljuk azt az ügyfél kompetenciáival. Ehhez teszteket, illetve egyéb karrier-tervezéshez és kivitelezéshez szükséges coaching eszközöket használunk.

Állásinterjú-felkészítés

Állásinterjúra való felkészítéskor áttekintjük a partner aktuális CV-jét; annak formai és tartalmi elemeit felfrissítjük, a mindenkori aktuális elvárások szempontjából átvizsgáljuk. Végigbeszéljük a partner karrierjének erősebb és gyengébb pontjait, feltérképezzük a pozitívumokat, illetve felkészülünk a nehezebb kérdésekre. A próbainterjún a tipikus kérdéseket és a nem-tipikus kérdéseket is átbeszéljük, kérésre angol nyelven is.

IMG_8696